Apr 10, 2016

MALAYSIA's #1 EYE WEAR CONCEPT

optom.boutique, gentleman eyewear, vintage eyewear, kacamata, cerminmata, optometri malaysia
People's review

"Murahnya!..".- Nur Fatihah II.
MALAYSIA's #1 EYE WEAR CONCEPT.
Our stylish vintage eye wear. Inspired by The Arabic culture.
Since 707-9 The Mehrab had become an arched doorway 
or a passage which appears to be a concave shape. 
Fashioned mansory, a semicircular niche located 
in the wall of any mosques that indicates 
the Qibla.

Optom’s Mehrab symbolizes the frame as a holy passage 
of light into the eye. An identity that brings quality
image for vision perfection. This is the Iris of 
The Truth.

Optom. beyond than preferred sophisticated eye wear frames . 
Great specification interms of vision, impression and feel. 
For Good visual field and
 comfortable wear.

Optom.'s concept is bringing you back to the 19th century with 
its rustic decor complimenting the eye wear. Giving the 
difference in style and
 confidence.

Aug 16, 2015

An apps for children eye alignment test & preshcooler's science of light book


Pertama, langkah awal menjaga kesihatan mata anak-anak untuk masa depannya. Kedua, persiapan hala tuju pendidikan anak-anak untuk masa depannya.

#malaysiaeyehealthawareness , #aplikasitelefonpintaruntukmata ,
Muat turun percuma. Periksa segera sebelum terlambat.

 Inilah perkara pertama yang saya katakan tadi. Aplikasi telefon pintar yang mampu membantu ibu bapa mengesan juling pada mata anak-anak di peringkat awal dengan mudah.

Tahukah anda, juling mata boleh menyebabkan anak-anak hilang fokus belajar dan mengalami simptom seperti pening dan pandangan terganggu?

#malaysiaprofesionalhealthsciencecourse
Melentur buluh biarlah dari rebungnya. Dapatkan buku ini secara
 online di Karangkraf sekarang.

 Inilah perkara kedua yang saya katakan tadi. Buku ini menarik kerana menjelaskan keajaiban fenomena alam dengan Sains Optikal kepada anak-anak. Tahukah anda ramai rakyat Malaysia mengalami buta akibat kurang kesedaran tentang kesihatan mata? 

Dan tahukah anda, bidang Optometri merupakan salah satu kursus Profesional Sains Kesihatan di Malaysia dan mempunyai masa depan yang cerah? Rebutlah peluang ini untuk masa depan anak-anak tercinta.










May 31, 2015

Mee goreng. Verry the mamak.

Restoran Amal
 Tmn Jaya, Cheras.
 Bersebelahan bengkel motor Mr.John.

Semalam usai ke Jualan Gudang Karangkraf,
 aku pekena mee goreng.
 Verry the mamak.

Makanan ni seolah2 tak
 banyak songeh dengan selera tekak ni.
 Semacam senang je lalu dalam
 terowong oesophagus ni.

 Sesampai je kat perut, pintu duodenum pun
 macam tak cerewet sangat nak bagi masuk.
Aneh. Tu kadang salah makan, padah jawapannya.

 Hasilnya, apa lagi menari2-lah daku angkara mee
 goreng mamak yang sangat lazat ni.
 Boleh terbayang lagi aromanya dengan kuih
 yang digoreng dengan garing tu.

 Macam senang je mee
 goreng mamak masuk ke dalam-kan?

Sebenarnya, DNA yang tersemat dalam
 darah daging ni saling mengenali. 
Keturunan arwah nenek,
 mamak Penang.

Mak salu masak masakan kegemaran arwah nenek.
 Kari mamak. Sayur kubis atau peria goreng kunyit.
 Kadang rasum, sejenis sup seperti singgang.
 Begitulah cerita semalam.
Semua semalam. Takde lebih2. 

Die die must try!