Apr 30, 2011

Puncak Alam banjir !

Puncak alam banjir ! banjir ? yeeha.. aku meluncur laju dengan surfboard ( papan pengosok baju rumah sewa aku je..) di permukaan halus air yang berwarna seakan-akan teh tarik ! limpahan teh tarik yang banyak ini telah memutuskan jalan penghubung di antara UiTM Puncak Perdana ke UiTM Puncak Alam serta rumah sewa aku ke UiTM Puncak Alam.


Mangsa dengan yakinnya meredah banjir, sebelum keretanya tersadai.


 Walaubagaimanapun, itu tidak menjadi hal, sebab aku dan rakan-rakan seronok bermain banjir ! last exam paper celebration. Ikan-ikan pun bergelimpangan di kawasan lopak-lopak air di atas jalan raya bersama nyawa-nyawa ikannya. Sambil menantikan kereta-kereta melepasi kawasan banjir, aku tidak ketingalan mengambil gambar kenangan ini.


Menangkap ikan ye kak ?.. lokasi: Kawasan lapang bersebelahan McDona Puncak Alam.


 Perbuatan tersebut dilakukan sambil membaca nota. Kebetulan semalam merupakan hari terakhir peperiksaan aku, mahu tidak mahu, aku terpaksa tempuh juga. Tetapi sebelum itu, aku sudah bersiap sedia dengan segala ilmu teori yang disampaikan abah aku melalui talipon.


Suasana dalam dewan peperiksaan.

 " helo Assalamualaikum abah, kat tempat orang ni banjir la.. cane nak redah ni ? tak sangkut ke kereta ni masuk air nanti ? "

 " Waalaikumusalam.. tinggi ke air tu ? "

" takda la tinggi sangat, paras ekzos je.."

 " ok takpe, boleh jalan. Pakai gear satu je, sambil jalan sambil ram enjin. Tapi jangan pandu laju sangat ! "


Individu yang mengambil kesempatan menjala dalam longkang.

 Ok ! berbekalkan teori yang tersemat ketat dalam kepala ku, aku memandu dengan seribu keyakinan bagi merealisasikan sesi praktikal kali ini. Sebarang kemungkinan, akan ku lalui dengan tenang.




 Dengan kemampuan kereta aku, akhirnya berjaya juga aku melepasi kawasan tersebut. Aku lega. Setelah sejam lebih aku memikio dan menguatkan diri untuk melalui saat genting ini.




 Namun bagi yang tidak bernasib baik, kereta mereka tersadai di tepi jalan. Barangkali mereka kurang teori haha !




15 comments:

mira said...

Puncak Alam banjir ke? Tapi, Uitm Puncak Alam msti tk banjir kan? tinggi kut. huhu rindunya palam :)

nini said...

tak dapat bayangkan kalo uitm puncak alam banjir...tenggelam penduduk sekitar =p

Fariduddin El-Islam said...

mira & nini: kampus tak terkesan, yang terkesan hanya kawasan luar kampus.

efa nur said...

waaahh..macam teruk je banjir tuu..efa duk kolej..tak tau pun keadaan di luar..hukhuk

singgah folow :)

http://efagurlz.blogspot.com

nur dhiya' aida said...

jalan banjir . xp kompem palam xbanjir . haha

Fariduddin El-Islam said...

efa nur: tak de la teruk sangat.. ok je.. siap leh meluncur laju2 lg dgn surfboard ! haha

Fariduddin El-Islam said...

nur dhiya' aida: Kalau p. alam banjir, korang sume kena naik kapal besau punya ! haha

Nur Syahirah Hainan said...

aik..banjir ker??/uitm??

r-5 said...

fuyyyo kemain lagi banjir nyo~ amacamexam da habis ka? huhu. tak sngka jumpo junior aku kat sinih. huhu

Fariduddin El-Islam said...

nur syahirah hainan: uitm selamat coz tinggi, atas puncak haha..

Fariduddin El-Islam said...

r-5: da abis da exm ! haha.. amik course ape?

Shah said...

kws perumahan puncak alam tak banjir, tapi jalan nk keluar dari puncak alam yg banjir

Fariduddin El-Islam said...

shah: yup, nasib baik uma suma duk atas bukit haha

efa nur said...

efa datang melawat kawasan..hehe :D

Jom Terjah Sini :)

ame elms ! said...

ohhmy . banjir kali ini macam worst than before saja . :O

dalam nye air air tu . :O take care there ya . jangan nak meluncur sangat tau . haha .