Aug 7, 2013

Kenangan meraikan sahabat Muslim & Non Muslim D'Iftar Ramadhan 2013

1 Kg Lamb Kabsah & Chicken Kabsah

Kira-kira seminggu dari tarikh hari ini umat Islam seluruh dunia bakal menyambut ketibaan bulan Syawal. Hari ini merupakan hari terakhir peperiksaan mid sem di kampus. Sekaligus merupakan hari terakhir saya dan rakan-rakan berbuka bersama sebelum pulang ke kampung halaman masing-masing.

 Dengan keberkatan di bulan Ramadhan, saya mencadangkan agar rakan-rakan ke kampung halaman saya untuk mneikmati hidangan Nasi Arab yang sedap. Bagi saya Nasi Arab di Syeksen 7 Bandar Baru Bangi sedap kerana ia boleh dikatakan sama seperti juadah yang saya pernah nikmati di tanah Arab beberapa tahun lalu.

 Berbanding restoranya di tempat-tempat lain sekitar Kuala Lumpur. Setelah memepersetujui dan sesat selama dua jam perjalanan dari Shah Alam ke Bangi, akhirnya sahabat saya Eqal dan dua lagi Non-Muslim selamat tiba dan berbuka bersama-sama.

 Tiada apa yang lebih bermakna daripada erti sebuah persahabatan. Kebetulan rakan Non-Muslim saya lebih terbuka dan suka lepak sambil melayan suasana sekitar di Masjid Besi, Putrajaya. Selepas berbuka, kami ke sana seperti yang dihajati mereka. Semoga Allah memberi petunjuk kepada mereka yang mencari.




1 comment:

Anonymous said...

InsyaAllah semoga Allah merahmati -zaujah