Nov 10, 2011

When she make a disease look good !

"Dan janganlah kamu mendekati zina, sesungguhnya zina itu adalah suatu perbuatan yang keji dan suatu jalan yang jelek"  (Q. S. Al Isra 32)

 Dalam tafsir Kalamul Mannan, Syaikh Abdurrahman Nashir As Sa'di berkata : "Larangan Allah untuk mendekati zina itu lebih tegas dari pada sekedar melarang perbuatannya, karena bererti Allah melarang semua yang menjurus kepada zina dan mengharamkan seluruh faktor-faktor yang mendorong kepadanya,”
Homosexual against Sunnahtullah !

 Maka bisa dikatakan, jika jalan ke arah menuju kemaksiatan sahaja sudah dilarang, apatah lagi perbuatannya !

 Adakah pengalaman sewaktu menganjurkan Perhimpunan Jalanan semata-mata sudah cukup memberi kekuatan kepadanya untuk menagih sokongan rakyat Malaysia sekali lagi ? chit poda !

 Dulu ramai yang menyokong Perhimpunan Jalanan anjuranya kerana masing-masing ada kepentingan bersama, tetapi sekarang tidak lagi. Mereka yang sehaluan suatu ketika dahulu, kini menolak anjuran di luar logik akal mu atas kepentingan bersama umat Islam. 
When she make a disease look good !

 Tolak ke tepi soal agama, sudut kesihatan pula melihat tuntutan mu itu sudah cukup membenarkan ketidakseimbangan dalam tubuh badan sehingga boleh menyebabkan pelbagai gangguan. Apatah lagi mengundang penyakit merbahaya.

 Benar kata mu, rakyat tidak sebodoh yang di sangka atau tidak boleh diperbodohkan, namun alasan yang sama sewaktu menganjurkan perhimpunan jalanan itu, sudah tidak relevan lagi. Barangkali kegagalan sewaktu membantu kes tuntutan murtad si Lina Joy tidak cukup menyedarkan dirinya.

6 comments:

NUARAHMAN said...

tak sokong betol ape si ambiga ni buat!

ridoma said...

Betul tu saudara Khairul Rahman, sebaiknya kita bersatu dan berdoa agar dia peroleh petunjuk dan dikurniakan keamanan sejagat =)

walid said...

Bila manusia tanpa wahyu ilahi semuanya bertunjangkan hawa nafsu sahaja. Jika muslim tidak perpegang teguh pada wahyu atau alpa....syaitan & hawa nafsu menguasai tindakan kita. Mungkin ada ada agenda tersirat di sebalik itu. Semoga Allah pelihara keturunan kita semua dan dijauhkan daripada maksiat itu amin.

ridoma said...

Walid: amiin..

Anonymous said...

ambiga2....hahahhaa...

Tapi rakan2, ade lagi yang lebih merbahaya dari si ambiga nie...

sisters in islam dan marina mahathir nie lagi bahaya....

kalo x percaya pergi google...tgk bertapa kejinya anak mahathir nie...

ridoma said...

saudagar kerbau: terima kasih saudaraku,shiapa pun keturunan mereka, selagi mana mereka ingin memperlihatkan kudis menjadi baik di mata umat Islam, makanya perlu diambil tindakan sewajarnya ya..