Feb 15, 2012

Percaya atau tidak?


 Pada aku, nampak macam tipu. Ups ! bukan tak percaya. Namun cuba korang baca semula apa yang ditulis oleh seorang perempuan, Tengku Sophia.

 Jika benar dia membenci azan, aku rasa paling kuat pun dia hanya akan meluahkan dalam hati atau teman terdekat. Konpem tak berani punyalah nak kasi satu dunia tahu.

 Pelik dalam kes Tengku Sophia kali ini, mungkin akaun FB-nya terinaya atau gambar dan nama palsu tersebut sengaja diada-adakan bagi tujuan tertentu. Aku tahu, memang sukar nak menentukan hati perut semua orang.

 Apatah lagi menerima hakikat bilangan entiti munafik di negara ini, yang semakin meningkat saban tahun. Percayalah, tidak semua sanggup menghina agama sendiri ke tahap ini secara semborono tanpa memikirkan saluran yang lebih relevan. Melainkan...jeng jeng jeng. Kena siasat !

 Betul kata abang Ben Ashaari, blogger terkenal di Malaysia yang telah banyak membimbing dan berkongsi pengalaman melalui penulisan di blognya. Macam Pak Nil plak, hehe..

 Beliau telah menerangkan serba sedikit logik akalnya, berdasarkan gaya penulisan si Tengku Sophia.

4 comments:

sweetlittledandelion said...

Tengku Sophia sbnrnya x pnh wujud, fb / twitter account, samaada version baik / jahat.. kedua2nya adlh fakers yg menggunakan gmbr2 gadis2 indonesia spt carella dan marsha.. utk mgetahui lbh lanjut, bca entri sy ttg hal ini - http://sweetlittledandelion.blogspot.com/2012/02/carella-and-marsha-are-not-tengku.html

ridoma said...

Sweetlittledandelion: terima kasih kerana sudi berkongsi maklumat. Wah macam goreng pisang panas ! =)

Cik Puan Muda Umi said...

saya pun tak percaya..takkan lah nak hina agama sendiri kan..mungkin ada agenda di sebalik semua ni..:)

ridoma said...

cik puan muda umi: betul tu =)