Nov 1, 2013

Pilihan Bijak Siswa: Nasi Lemak Sg.Chua DapurMakYan


Yeeeha~ jum jenjalan cari nasi lemak! 
destinasi aku pagi ini adalah ke Sg.Chua,Kajang. Perjalanan mengambil masa sekitar 10 minit dari tempat aku. Mencari nasi lemak yang dikatakan sedap.

 Sambalnya lemak-lemak manis dan tak pedas. Tekstur sotonngnya pula lembut (bagi yang suka menu nasi lemak sotong la). Harum mewangi daun pisang sebaik sahaja membuka bungkusannya.

  Terbukti kedatangan aku ke sini tak sia-sia. Mak cik Yan ni katanya berniaga untuk suka-suka. Bosan tak ke mana-mana, dia mahu mengisi masa lapangnya dengan suami yang juga sudah bersara.

 Katanya lagi, jual nasi lemak membantunya mengenali masyarakat di sekitar taman perumahan ini lebih dekat lagi. Bagi yang nak mencuba pagi esok 6.00am-9.30am atau tempahan ke tempat kerja, sila hubungi Pak Cik Omar 012-286 0044.

  Pilihan bijak bagi siswa IPT di kawasan sekitar Bangi untuk berbelanja. Tadaaa~ itu sahajalah perkongsian Pilihan Bijak Siswa kali ini.

Die die must try !




3 comments:

Nik Azidah said...

pagi2 baca ni teringin plak nk makan nasi lemak...

Leeza dayasari [santai leeza] said...

waaaaaa.....

hainom OKje said...

Sedap ke Rid....kat taman okje ni pun byk gak jual nasi lemak....kalau belah ptg pulak nasi lemak ayam goreng panas...pergh sodap...walaupun sambal dia kategori bolehlah....hehe