Dec 19, 2010

Sandiwara Z

  Z bukan Zoro meskipun kelicikannya melepaskan diri sangat handal. Paling menyedihkan kelicikan usahanya itu telah membawa gelaran baru untuk diberikan kepadanya oleh persatuan lelaki sedunia iaitu ' lelaki paling licik'. 


 Z mungkin seorang pengarah persendirian. Z tidak mampu membuat filem, barangkali kerana gagal dalam peperiksaan SPM tetapi berjaya mengarah wanita bekerjaya sebagai mangsa kerahan wangnya.





 Z berusia tiga puluh tujuh tahun, seorang lelaki tampan yang sarat dengan sandiwara cinta. Walaubagaimanapun, Z mempunyai rekod penceraian pada tahun 1999. Kemudian merujuk bekas isterinya kembali lima hari selepas tarikh dia melafazkan cerai pada tahun yang sama. Ini bermakna mereka sah sebagai pasangan suami isteri sehingga kini.


 Z yang  sudah tersepit masih mahu melepaskan diri. Menipu seakan-akan makanan ruji bagi Z. Seboleh-bolehnya dia mahu bergantung kepada dua-dua sumber ini. Z pekerja di salah sebuah taman rekreasi, sekadar menerima gaji sekiranya ada kerja.


 Dia tidak berkemampuan, maka sebab itu dia bukan sahaja tidak boleh berpoligami bahkan tidak layak berkahwin sekali lagi. Inilah Jantianak era moden ( Jantianak bermaksud lelaki parasit, si penghisap duit wanita bekerjaya ).

(bersambung...)

6 comments:

Rashid said...

Rasanya Z tu seorang gigolo kot..

ridoma said...

gigolo merangkap jantianak haha...

زركشي خليلي said...

Z bukan zarkashi..... (bersambung...)

ridoma said...

haha..

SyedMuzzamir said...

Salam ziarah. Jemput semua join my first contest. http://symuzzamir.blogspot.com/2010/12/first-contest-iphone4-ke-blackberry.html

♥yana♥daniel♥ said...

ok gak penerangan pasal Z, yang tak berapa jelas naper wife dia blh termakan pujuk rayu c Z sanggup rujuk balik ngan laki cemni... Untuk wife Z, I sangat bersimpati.