May 22, 2011

Mega bakal terbit.


 Perjalanan ku bersama si dia menelan masa lebih dari setengah jam. Kesesakan di Lebuh raya Ampang sesekali tidak meluntuhkan semangat kami, walaupun si dia kini menjangkau usia 46 tahun.


Aku sampai ngam-ngam pukul enam petang. Mahu tidak mahu aku terpaksa terima hakikat waktu kerja sudah tamat. Nasib aku untung, kerana puan editor masih sudi menunggu. Namun segalanya berlaku dengan tergesa-gesa.


 Perbincangan kami lebih tertumpu mengenai soal perjanjian kontrak dan reka bentuk muka hadapan novel. Katanya, pihak syarikat sedia membayar seratus ringgit sekiranya aku mampu design sendiri. Pertemuan kami tamat setelah 10 minit masa berlalu.

 Walaupun singkat, tetapi aku rasa seronok sangat. Kakak editor tidak lokek berkongsi idea yag ada. Dia mencadangkan aku menulis lebih lagi untuk pada masa akan datang di syarikatnya.

2 comments:

Sya_Merpati Putih 88 said...

wah..bestnya jadi penulis novel...:)
smoga terus berjaya & sukses ye..:)
Good Luck!

ridoma said...

terbang bersamaku: Terima kasih. InsyaAllah, semoga doa saudari mengiringi perjalanan hobi sy ini..