Oct 20, 2011

Mahu dilihat secantik orang di sana?

Keliru..
  1.  Mereka berjaya membawa fesyen ini ke seluruh pelusuk dunia Islam. Kini giliran individu-individu ternama di sini pula untuk memperkenalkannya kepada para pengikut setia.
  2.  Sebagai tukaran, si pengalak fesyen membuta babi ini akan diangkat di negara-negara barat agar cepat terkenal. Manakala si pengikut setianya pula akan berasa bangga kerana tidak ketinggalan daripada arus kemodenan barat.
  3.  Apatah lagi mahu dilihat secantik orang di sana, barulah perasaan yakin yang membuak-buak memberitahunya, " kini kau berdiri sama tinggi, duduk sama rendah dengan wanita-wanita lain di dunia."
  4. Sedangkan Islam telah terlebih dahulu mengariskan jenis-jenis pemakaian tudung wanita: Allah SWT berfirman yang bermaksud Dan hendaklah mereka (wanita) menutup belahan leher bajunya dengan tudung kepala mereka.” (Surah al-Nur, ayat 31)
a.Memakai tudung sambil ada jambul diatas- Wanita Yahudi.

b.Memakai tudung sambil selempangnya ke belakang/ atau tidak labuh sehingga menutupi paras dada- Wanita Nasrani. Secara tidak sedar kita telah dijahilkan, sila klik blog budak logam untuk maklumat lanjut.

c.Memakai tudung sambil dilabuhkan hingga ke paras dadanya- Wanita Islam.

Firman Allah SWT yang bermaksud : “Wahai Nabi, suruhlah isteri-isterimu dan anak-anak perempuanmu serta perempuan yang beriman, supaya melabuhkan pakaiannya bagi menutup seluruh tubuhnya (ketika mereka keluar); cara yang demikian lebih sesuai untuk mereka dikenal (sebagai perempuan yang baik-baik) maka dengan itu mereka tidak diganggu dan (ingatlah) Allah adalah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.” (Surah al-Ahzab, ayat 59).



6 comments:

kiambang said...

Entry yg sgt bermanfaat.. Tp nak wat cmne, byk mne pn kita tegur, yg tak nak dgr tu tak nak jgk..

'Hati mereka dan pendengaran mereka tlh dikunci Allah, dan penglihatan mereka ditutup, dan mereka mndapat AZAB YANG BERAT'
Surah Al Baqarah, ayt 7

ridoma said...

Kiambang: Terima kasih di atas perkongsian ikhlas saudara.

Anonymous said...

situasi ini sedap mata memandang tapi merugikan pemandang n pemakai. maka cuba lah hindarinyer
pemakai kurang faham dgn syariat islam n tiada didikan agama yg cukup
da'wah perlu diteruskan jangan dihentikan
mengikut trend .....suka diusik agar diri rasa dihargai..melambung dibuatnyer jika diusik oleh kaum adam

Fariduddin El Islam said...

ustaz Masrur: terima kasih ustaz, InsyaAllah da'wah akan tetap diteruskan.

kindergartenlibrary said...

I like this !

ridoma said...

Nelly: terima kasih atas sokongan saudari =)