Nov 30, 2010

My mom suspected having TB in her lung ! (2)

30 November 2010

08:00- Baru sebentar tadi doktor mengesahkan mak menghidap TB. Berdasarkan hasil ujikaji darah yang telah diambil semalam. Namun doktor memberitahu penyakit mak masih diperingkat awal, jangkitan berlaku dalam lingkungan sebulan.

 Alhamdulillah mak semakin tenang mengahadapinya.
Saya termenung, jauh saya memikirkan apa cara untuk membantu mak. Tidak semena-mena, fokus saya tertancap kepada faktor yang mempunyai kekuatan lebih daripada separuh dalam tubuh manusia, air.

 Tubuh badan manusia mengandungi kira-kira 75% air (H2O). Ia mempunyai pelbagai fungsi. Antaranya membantu proses penyerapan, penghadaman serta proses penyembuhan. H2O berkait rapat dengan tangunggjawab yang perlu digalas ubat selepas ini.

 Ia adalah perantara yang terbaik, tugasnya melibatkan pergerakan kimia ke seluruh kawasan dalam badan. Jika kepincangan air boleh di selesaikan, barulah kerja-kerja ubat untuk berinteraksi dengan internal body menjadi lebih mudah. 




 Adapun begitu selaku umat Islam, kita seharusnya mempercayai bahawasanya ubat yang diberikan oleh doktor kepada kita itu tidak bernilai apa-apa, melainkan dengan izin-Nya. Adalah lebih manis sekiranya kisah nabi Ayub a.s djadikan tauladan bersama.

 Berpaksikan teori ringkas ini, sebaik-sebaik air untuk tujuan berubat atau dibuat minuman biasa adalah minuman yang telah bajai dengan ayat Al Quran. Kajian Jepun mendapati air yang telah dibajai dengan kalamullah, ia mempunyai kelebihan susun atur kristal yang cantik. InsyaAllah dengan kelebihan dan syafaat yang dikurniakan oleh Nya, segala urusan didalam tubuh akan dipermudahkan.

[Doa + Usaha = InsyaAllah sembuh]







PENGALAMAN YANG  MENGASYIKKAN BERSAMA RIDOMA

9 comments:

IEKAH MOKRI said...

semoga dia cepat sembuh
amin....

ridoma said...

insyaAllah...terima kasih ya

zirconia said...

insyaAllah dengan usaha dan doa akan kembali pulih spt biasa. amin.

ridoma said...

terima kasih Zirconia..

Nurul Farehah Jaamad said...

Salam. Semoga ibu awak sembuh dengan cepat. Sama2lah kita berdoa~

ridoma said...

terima ksh efa..

♥yana♥daniel♥ said...

Semoga ibu awak cepat sembut... Amin...

Cikgu wanie said...

Assalamualaikum...smga ibu awk cpt sembuh n sentiasa mendapat kekuatan drpNya dan dilindungiNya..shbat sy pn sme kne TB, esk dia ad apoimnt ngn DR. lg hope sahabat sy pn cpt baek. hmm pnykit yg dtg xkire tua dan mda.Peringatan buat kita yang masih sihat..

ridoma said...

insyaAllah..sma2 la kita doa kn agr cpt smbuh kpada umt islam yg skt. bgtu juga sluruh mnusia tnpa mgira agama