Dec 13, 2010

Halal ( alip lam lam ha ! )

Zaman anak seludang.

 Habis sahaja waktu persekolahan, aku dan rakan-rakan akan berlari ke aso ( wanita berbangsa Cina) yang menjual jajan. Harganya murah. Sebaik sahaja tiba, kawan aku cekut Loli-pop, aku pula cekut jajan berperisa udang !

 MasyaAllah sedddap ! jari-jemari bercampur peluh memang masin rasanya, jadi tidak ada beza dengan perisa udang ! ( haha...ups aku pembersih ! ) satu peket tidak sampai dua posen ( ntah aku pun dah tak berapa ingat harganya ). Soal tanda logo halal ? asal ada je.. semua aku sesah ! eh tapi sampai sekarang ,masih ada manusia yang macam ini. Hidup asal boleh !

Contoh jajan yang paling senang didapati zaman aku kecik-kecik dulu.. sedap, lemak-lemak masin !:


Zaman dewasa..


Alamak jangan tengok lama-lama ! ( ada karan !  yeehaaaaa..)

8 comments:

Mas2ra said...

hak3..

Fariduddin El-Islam said...

stylo milo kan. haha zaman suka suki..

misSbLurRy said...

zaman sekolah.....
fuh..mmg x fikir pun kesahihan logo tue...

zaman sekrang.....sume benda dikatakan x halal...

errr...mkn angin je beb

Mujahadah said...

nak gelak boleh? hehe... sangat mencuit hati... ade ke halal eja macam tu? ngeeeee

ANATI SOKI said...

heheh.. comel je :)

asyfiqaz said...

alif-lam-lam-ha jadi halal ye..hahaha..klako..

Fariduddin El-Islam said...

hehe.. produk halal negara lain pon ada tampal cop halal, tapi tak tahu la kesahihannya..takut tipu punya halal

IftiMonstaa said...

hehehe cantik wife u